דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעטפות של פעם וכיום 

מאת    [ 12/04/2012 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2446 פעמים ]

כאשר אנחנו פותחים את תיבת הדואר שלנו ורואים שפע מעטפות מציצות משם, יש לנו רגשות מעורבים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים לראות שם הוא אגרות ארנונה, מים, חשמל ומכתבי אהבה למיניהם מהבנק.  

בנוסף לאותן מעטפות, אנחנו גם מוצפים בשפע של פליירים, שרובם פשוט אינם קולעים לתחומי העניין שלנו ולא מעניינים כלל. אך דווקא מעטפות שאינן נראות כחשבונות, מסקרנות אותנו.

פעם, לפני עידן ועידנים, לפני תקופת האינטרנט, אנשים היו מתקשרים אחד עם השני באמצעות מכתבים. היה מקובל לשלוח גלויות שנה טובה לחברים ולקרובי משפחה. היית פותח את המעטפה ולעינייך נתגלתה הזמנה צבעונית, מנצנצת ומאירת עיניים. מישהו חושב עליך ורוצה לאחל לך שנה טובה. גם מכתבי אהבה וידידות נשלחו, גישושים רומנטיים ראשוניים, חברים לעט ועוד.

היום, בעידן הדוא"ל, אנשים כבר לא מתכתבים דרך הדואר הישן. בעידן האייפון, דוא"ל מגיע במהירות ליעדו, גם אם הנמען לא יושב ליד מחשב. אנשים כבר לא יכולים להתחמק ולהגיד "עוד לא פתחתי את המייל". המייל מגיע שנייה לאחר שהוא נשלח והוא מיידי ממש כמו הודעת SMS.

כך, עניינים אישיים כבר לא מתנהלים בדואר ישראל. מעטפות היום מגיעות בעיקר מעסקים, מחברות, מארגונים ומעיריות. כל עסק רוצה לשדר תדמית מטופחת ויפה - בין אם מדובר בשליחת עלונים ומבצעים ללקוח, העברת קבלה או חשבונית וכו'. אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות מעטפות נאות. 

כדי להשיג את המטרה, אפשר להשתמש בצבעים יפים ומאירי עיניים. כמובן שהצבעוניות צריכה להתאים לצבע הלוגו של בית העסק. כמו כן, הצבעוניות צריכה להיעשות בהתאם לכללים הנוקשים של דואר ישראל, שמגביל את המעצבים. המעטפה צריכה להיות בצבע בהיר.
 
בנוסף, אפשר להשתמש בפונט יפה ומעוצב, שהופך את המעטפה כולה לאלגנטית ומיוחדת יותר.
החשוב הוא, שיהיה קו עיצובי אחיד. הצבעים והפונטים, העיטורים והאיורים צריכים להיות באותו סגנון. חשוב לשמור על קו נקי, מינימליסטי ומאופק. אם תרצו להשתולל בעיצוב, מעטפות בדואר ישראל הן לא הכיוון.

הפורמט של המעטפה גם ישפיע על התדמית שהיא תיצור. מעטפות ארוכות וצרות נראות אלגנטיות יותר, לעומת מעטפות "שמנמנות" יותר שמשדרות אווירה פחות פורמאלית. מעטפות מגיעות לרוב בשלושה גדלים, מאחר והן כפופות לחוקי הדואר.

את גודלן של מעטפות בוחרים לפי הצרכים. אם אתם נוהגים לשלוח כמות גדולה של ניירות (למשל, מכללה ששולחת המון טפסים), כדאי לבחור במעטפה גדולה. אם מדובר בשליחת חשבונית או קבלה, כדאי ללכת על מעטפה קטנה יותר.  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב